22 ביוני 2014 – 23:07 | אין תגובות

מצורפת ההזמנה למפגש המשפחות הקרוב שייערך ביום ראשון, ה-6 ליולי 2014.
 המפגש יתקיים בבי”ח איכילוב בשעות 16.00 עד  18.00.
 במסגרת המפגש יוצגו:

הצוות המקצועי של היחידה להפרעות תנועה בבית חולים איכילוב, בראשות דר’ טניה גורביץ ודר' אלונה גד, …

המשך קריאה »
מה אפשר לעשות היום?

בריאות טובה היא הנכס החשוב ביותר של האדם. מה אנחנו יכולים לעשות בשביל עצמנו!

מחלת הנטינגטון

מאמרים, קישורים ורשימת אתרים אשר מהווים מקור לידיעת ולימוד על חלת ההנטינגטון

סיפורים אישיים

חולים ובני משפחותייהם מספרים על ההתמודדות עם המחלה.

עדכונים מחקריים

פרסומים של מחקרים חדשים, מאמרים מעניינים בתחום חקר מחלת ההנטינגטון ועוד.

תמיכה ופעילות בעמותה

פעולות העמותה, תמיכה בחולים, כינובים וכנסים.

ראשי » תוספי מזון

קריאטין

מאת בתאריך 18 בדצמבר 2008 – 9:452 תגובות

כללי

קריאטין – חומצת אמינו חיונית שמסייעת ביצור מולקולות ATP (מטבע האנרגיה של התא) בתאי שריר ותאי מוח. בארה"ב קריאטין נמכר בשנה בהיקף של 200 מליון דולר. הוא משווק כמוצר טבעי שמסייע בפיתוח שרירים חזקים וגדולים יותר.

בשר אדום מכיר 4 גרם קריאטין לכל ק"ג, ציידים קדמונים כולל אסקימוסים אכלו בין 3 ל-5 גרם קריאטין ליום. אתלטים בשנים קודמות היו אוכלים כמויות בשר עצומות כדי להתחזק לקראת תחרויות. כיום בארה"ב הכמות המומלצת לצריכה של קריאטין היא בערך 1 גרם ליום, למעט ספורטאים שצורכים כמויות גדולות של קריאטין שמגיעות עד 60 גרם ביום, כמות הנמצאת ב15 ק"ג בשר.

יוני 2000 – מחקר מציג שתוספת קריאטין לתזונה של עכברים מאיטה בצורה משמעותית את קצב התפתחות מחלת הנטינגטון.

יוני 2003 – מחקר מציג שקריאטין מגן על עכברים מפני המחלה לאחר התפרצותה.

יוני 2003 – מחקר באורך שנה על קבוצה של 10 חולי הנטינגטון שנטלו 10 גרם קריאטין ליום, הציג את עצירת המחלה בכל החולים.

אוגוסט 2003 – מחקר על סטודנטים הראה שקריאטין מעלה את רמת ה-IQ.

תקציר מאמר

טיפול קריאטין במחלת הנטינגטון: ממצאים קליניים של מחקר בן שנה.

Neurology אוגוסט 2003

מחקרים על בני אדם ועכברי מעבדה מצבעים על חילוף חומרים אנרגטי פגוע ותשישות חימצונית ברמת התא בחולי הנטינגטון, יש ראיות לכך שיש ליקוי בתהליך הפקת האנרגיה האירובית (באמצעות חמצן) וליקויי בתהליכי ייצור מולקולות ATP (מולקולות האנרגיה של התאים) וזאת בתאי המוח ושרירי השלד.

ערכנו מחקר פתוח (Open Lable) בן שנה על חולי הנטינגטון לפני ואחרי התפרצות המחלה כדי להעריך את הנסבלות, הבטיחות והיעילות בשימוש במנות גדולות של קריאטין.

לאחר 12 חודשים לא היה שינוי אצל הנבדקים בתפקודים מוטוריים, במדידות של קיבולת פונקציונלית ובדיקות נוירופסיכולוגיות.

המחקר מציג של נטילת 10 גרם קריאטין ביום היא בטוחה

הערות

מומלץ לקחת קריאטין בתחילת היום כדי להימנע מהפרעות שינה.

התוצר המטבולי של קריאטין הוא קריאטינין (creatinine) ויש לבצע בדיקות דם שגרתיות לוודא רמה תקינה של קריאטינין.

במחקר שנעשה הנבדקים התבקשו להימנע מקופאין ולהיזהר מלהגיע למצב של התייבשות.

מומלץ לערבב את אבקת הקריאטין עם מים או מיץ לפני הנטילה.

יש לאחסן בקירור את אריזת הקריאטין לאחר פתיחתה.

יתכן ונטילת קריאטין עוצרת את הייצור העצמאי של קריאטין בגוף, השערה זו יכולה להסביר מדוע ניסויים קודמים אשר היו מבוססים על 3 או 5 גרם של קריאטין לא היו אפקטיביים.

בימים אלה יוצא לדרך מחקר שלב III על 600 מאות נחקרים. המינון במחקר הוא 30 גרם ליום. 

 

 

2 תגובות »

  • מאת רחלי:

    שלום רב
    אני מחפשת מידע לגבי קריאטיו כתוסף, האם מיוצר ממקורות טבעיים או סינטטיים מכיוון שביתי טבעונית ותזונתה לקוייה מאוד מכל הבחינות, אך לא אוכל לתת לה עד שאדע אם איננו ממקור חי.
    אודה לכם מאוד על תשובתכם.
    יום טוב, רחלי.

  • מאת שחר דניאל:

    רחלי שלום,
    ניסיתי לחפש בקצרה באינטרנט על הצורה שבה מיצרים את הקראטין, לצערי בזמן המוגבל שלרשותי לא הצלחתי למצוא תשובה חותכת, אך מצעתי שקראטין מומלץ מאד לצימחוניים ונלקח ע"י צמחוניים רבים, מכיוון שהוא מכיל חומר שבאופן טבעי מגיע לגופינו מבשר. אני ממליץ שתדבר עם שרון מחנות פינת הטבע בגבעתיים טל' 03-7317250. אני סבור שהוא ידע לתת לך תשובה מדוייקת. שרון הוא מספק לנו אומגה 3 ומוצרים אחרים במחירים זולים יותר. רק תאמרי לו שהגעת אליו דרך עמותת הנטינגטון.
    בברכת רפואה שלמה!

הוסף תגובה!

הוסף את תגובתך בהמשך הדף, או טראקבק מאתרך. תוכל גם עקוב אחר תגובות לפוסט זה באמצעות RSS.

שמור על תגובה נקיה, הגב לעניין. בלי ספאם.

ניתן להשתמש בתגי ה-HTML האלו:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

בלוג זה תומך ב-Gravatar. אם אין לך עדיין גראווטר, תוכל ליצור לך אחד על-ידי הרשמה ב: Gravatar.